VLAM start campagne 'Bio met een biografie'
Op 6 juli lanceert VLAM een nagelnieuwe tv-spot voor bio op de Vlaamse zenders. In de spot vertelt een bioproduct over zijn levensweg - of biografie - en over de zorg waarmee alles gebeurt op een biobedrijf. De spot besluit met de signatuur ‘Kies wat vaker bio met een biografie uit Europa.’
Het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM) lanceert volgende week een gloednieuwe campagne voor bioproducten. Die wordt voor 30% gefinancierd met bijdragen uit de Vlaamse biosector, de overige 70% komt van Europese subsidies. De campagne loopt drie jaar.
De nieuwe campagne haakt in op de basis die de voorbije jaren is gelegd. VLAM wil meer consumenten vaker voor bio doen kiezen door hen te informeren over de vijf troeven van bio: lekker puur, gezond genieten, goed voor het milieu, vriendelijk voor dieren en 100% toekomst. De focus ligt op bio van eigen bodem.
Het schoonste verhaal
In de eerste tv-spot volgen we onder meer de weg van een biologisch appeltje dat nog hangt te rijpen in een prachtige boomgaard. Het krijgt de tijd om te groeien, geniet van een heerlijk uitzicht en wordt zacht behandeld en omringd met de beste zorgen. Zo krijgen we kwaliteit en een heerlijke smaak op ons bord.
Alles werd gefilmd op echte Vlaamse bioboerderijen. Naast het product komen ook de bioboer en de biokopers in beeld. Alles samen illustreren zij de samenvattende zin van de spot ‘de mooiste producten vertellen het schoonste verhaal’.
De campagne valt te beleven via 3 kanalen: tv, de website allesoverbio.be en de biologische speciaalzaken. De eerste tv-spot verschijnt van 6 juli tot 2 augustus op één en Canvas. Later is hij ook te zien op Vier en enkele kleinere zenders. Benieuwd? Wij tonen de spot hieronder in preview: