Madame Zsazsa gaat 'Verrassend Veggie' met bio

17.01.2017
Campagneaff Ligg Web © François De Heel
Mme Zsazsa op bezoek bij La vie est belle, met Stefaan Deraeve

Ga mee op culinaire ontdekking in de biowinkel: in de glansrol staat het verrassende assortiment plantaardige alternatieven voor vlees, vis en zuivel. Mme Zsazsa liet zich al verleiden. Zij kookt graag vegetarisch en vindt inspiratie in het ruime bio-aanbod. Ontdek het zelf tijdens de biocampagne Verrassend Veggie van 18 tot 26 februari 2017. “Wat steekt er veel liefde in bio!”


Mme Zsazsa

Mme Zsazsa, bekend als blogster en ecologisch moestuinier, zet zelf amper vlees op tafel, slechts een enkele keer voor de kinderen. Zij ging op bezoek bij biologisch fabrikant La vie est belle (zie affichebeeld) en ontdekte wat bio betekent voor de productie van authentieke groenteburgers.

Wat haar helemaal heeft overtuigd is de smaak van bio: "Mijn kinderen en ik vinden de biologische groenteburgers en falafels heel puur en vol van smaak. Bovendien is een groenteburger een ideaal ‘makkelijk klaar’-product waarmee je het typische ‘aardappel-vlees-groente-verhaal’ eens kan doorbreken. Ideaal voor mensen die starten met vegetarisch koken!". Ontdek waarom ze haar schouders onder deze campagne zet.

Campagneweek 18–26 februari:
Laat je inspireren, ga op ontdekking

Beleef tijdens de biocampagne van Bio Mijn Natuur hoeveel liefde, zorg en vakmanschap er steekt in biologische vegetarische producten. Klik verder en lees:

Stem op jouw favoriete veggieproduct

We vroegen biologische producenten om hun favoriete veggieproduct uit hun eigen gamma aan te melden. Wat is jouw favoriete product uit deze selectie? Stem tot en met donderdag 23 februari en maak kans op een heerlijke prijs (deze verkiezing is beëindigd).

Verrassend Veggiepakket

Ontdek zelf de smaak en de kwaliteit van bioproducten. In het Verrassend Veggiepakket vind je zes vegetarische bioproducten tegen een supervoordelige prijs!

  • Bestel het Verrassend Veggiepakket hier.
  • Je dient het pakket bij bestelling online te betalen - dit kan met een gewone betaalkaart.
  • Haal je pakket op bij een biowinkel in jouw buurt.
  • Bestellen kan tot en met 28 februari 2017.

* * *

De biosector, pionier én groeier in veggieland

  • 1 op 4 gekochte vleesvervangers is bio
    Bio neemt binnen het segment vegetarische producten een groot marktaandeel in. De vleesvervangers hebben met 24% het grootste marktaandeel. Eén op de vier gekochte vleesvervangers is biologisch. De biologische melkvervangers hebben een marktaandeel van 9,8%.
  • Honderden referenties in biologische veggie-aanbod
    In Vlaanderen alleen al zijn zo’n 15 biologische veggieproducenten actief, samen goed voor enkele honderden producten. Heel wat biobedrijven ontwikkelen innovatieve producten die niet voorkomen in het gangbare segment. Sommigen zijn al meer dan 20 jaar actief!
  • Gezinnen geven gemiddeld meer geld uit aan vlees- en melkvervangers
    Belgische gezinnen besteedden in 2015 ruim 514 miljoen euro aan biologische producten. Dat was 18% meer dan in 2014. De stijging voor bio wordt verklaard door een hogere aankoopfrequentie. Het totaal aantal (occasionele of regelmatige) biokopers haalt een zeer hoog niveau: namelijk 88% van de Belgische gezinnen. Qua bestedingen per productcategorie behoren de vleesvervangers en melkvervangers tot de belangrijkste groeiers in 2015.

(Bron: Biojaarrapport, uitgebracht door onderzoeksbureau GfK in opdracht van VLAM. Analyse van de bestedingen van 5.000 gezinnen. www.bfvl.be/biojaarrapport2016)